Milyen tartalmat tegyünk a mobilhonlapra?
Szolgáltatást nyújtunk, tehát érdemes erre fókuszálni. A példában egy étterem mobil oldalát elemzem.
Nézzük, hogy ki lesz a tipikus mobillátogató az oldalon: Egy közeli éttermet keres, lehet hogy már most éhes, de valószínű, hogy a napon belül tervezi meglátogatni a vendéglőt, pl.: vacsorahelyszínt keres.
Ezek alapján szinte biztos, hogy nincs szüksége olyan felesleges információkra, mint:
- • mióta létezik a vendéglő?
- • ki a tulajdonos?
- • képgaléria a kerthelyiségről, konyháról?
Ami viszont számára nagyon fontos, tehát ezekre a kérdésekre kell gyorsan választ kapnia:
- • Hol található az étterem?
- • Meddig van nyitva az étterem vagy most nyitva van-e?
- • Asztalfoglalás lehetősége? Telefonszám?
- • Útvonaltervezés lehetősége a megadott címre, térkép
- • Étlap, azonnnal olvasható formában (nem PDF!)
- • Egy kép a bejáratról, hogy könnyen beazonosíthassa, ha odaért
- • Parkolási lehetőség
- • Erzsébet utalvány és SZÉP kártya elfogadás
Gyakorlatilag ezekre a kérdésekre kell választ adnod a lehető legrövidebb időn belül, így jó eséllyel fog téged választani az esti vacsora helyszínéül.
Tehát rendkívül fontos, hogy ne felesleges tartalmakkal és menüpontokkal halmozd el a látogatót, hanem gondold végig, hogy mire lehet szüksége és helyezzük előtérbe ezeket az információkat.
Nyilván minden szolgáltatás esetén eltérő a szükséges információk köre, de ami valószínűleg minden esetben szükséges:
- • Telefonszám, de inkább hívógomb a kapcsolatfelvételhez
- • Cím és térkép a megközelítéshez
- • A szolgáltatás rövid leírása
- • Nyitva tartás
- • Extra információk: parkolás, kedvezmények, kuponok, képek, kapucsengő stb.
Gondold végig a példa alapján, hogy a te látogatóid mit várnak el az oldaladtól!