Mi legyen a honlapod célja?
Az előző cikkem végén, azt a kérdést tettem fel, hogy neked mi a célod a honlapoddal? Ebben a cikkben arra mutatok példát, hogy mennyire különböző lehet az egyes honlapok célja és melyikhez milyen tartalmi és marketing eszközök kapcsolódnak. A legelső a legkönnyebben elérhető célközönség, azok akik személyes ajánlás alapján keresnek téged!
Személyes ajánlások kihasználása
Olyan szolgáltatások esetén, mit az orvos, fogorvos, fodrász, masszőr nagyon sok vendég érkezik egy ismerősének ajánlására, de mi történik akkor, ha valaki csak annyit tud mondani, hogy én Dr. Példa Péterhez járok. Ekkor következik egy internetes keresés, a nevedre, amire meg kell jelenni a saját honlapodnak. Sok orvos szerepel már többféle katalógusban, gyűjtő oldalon, de az ottani adatok sokszor hiányosak, nem naprakészek, rossz esetben nem pontosak. Ha nincs saját honlapod, akkor könnyen előfordulhat, hogy nem találnak meg és inkább egy másik ajánlott szolgáltatót választanak helyetted, akivel könnyen kapcsolatba tudnak lépni.
A jó megoldás egy olyan honlap, amely tartalmazza a legfontosabb tudnivalókat, címet, telefonszámot, térképet, elektronikus elérhetőségeket és a nevedet, valamit leírást a szolgáltatásodról. Ez lehet akár egy egyoldalas honlap is a lényeg, hogy a google irányelveinek megfelelően legyen elkészítve és az oldalon megtalálható legyen az a kifejezés, amit a neved mellett a legtöbbször használnak pl.: Dr. Példa Péter fogorvos. Így biztosan meg fogják találni és ekkor már csak a honlapon múlik, hogy felhívnak-e.
Mivel segítheted elő, hogy kapcsolatba lépjenek veled? Bizalomépítő elemekkel:
- Fénykép rólad, mert így a nevet egy személlyel is tudják azonosítani
- Térképet a szolgáltatás címéhez, mert sokan szívesen használnak navigációt
- Fénykép a rendelőről, irodáról, üzletedről, mert így még könnyebben megtalálják, nem kell csak a házszámot keresve bolyonganiuk
- Ügyfél véleményekkel, amelyek azt bizonyítják, hogy aki téged választott, az nem csalódott
A legfontosabb pedig, hogy legyen az oldalon egy cselekvésre felszólító lezáró szakasz, a lényeg, hogy a látogató magára ismerjen és megkapja a pontos utasítást, hogy mit kell tennie! pl.: Fogfájás esetén hívjon azonnal, hogy gyorsan megszabadítsam a gyötrő fájdalomtól!
A személyes ajánlások kihasználásához tehát elegendő egy ennyire egyszerű felépítésű honlap. A következő cikkben a kulcsszavakra kereső látogatókelérésére adok tippeket.