Méred a honlapod teljesítményét?
Az internetes megjelenés legnagyobb előnye a többi médiával szemben, hogy teljesen mérhető ez az amit sokan nem tudnak. Ha bérelsz egy bannerhelyet valamelyik portálon, akkor már közben, napról napra meg tudod nézni, hogy hány látogató érkezik arról az oldalról, így azt is meg tudod mondani, hogy mennyibe került egy onnan érkező látogató.
A legjobb statisztikai rendszert a google biztosítja teljesen ingyen, mindössze egy gmail.com-os e-mail címre van szükség.
A legfontosabb adatok, amiket megtudhatsz a látogatószámon kívül:
Mennyi időt töltenek a látogatók a honlapodon? Külön-külön oldalanként. Például ha az árlista oldalán mindössze 5 másodpercet töltenek, akkor valószínű túl drágának találják a termékedet, vagy nem úgy van becsomagolva, ahogy ők elvárják.
Honnan jönnek a látogatók? Meg tudod nézni, hányan jönnek a keresőből, hányan jönnek a közösségi médiából, kik jönnek és melyik hivatkozásokról. Ezek alapját tudod, hogy melyik irányt kell fejlesztened, melyik az a hirdetés ami megéri és melyik az amelyik nem.
Mely oldalakat nézik meg a látogatók? Innen tudhatod meg, hogy melyik szolgáltatásod érdekli őket a legjobban.
Visszafordulási arány: Azt jelenti, hogy mekkora azoknak a látogatóknak az aránya, aki belép a honlapodra és a belépő oldalon kívül nem néz meg másikat és kilép. Ha ez az arány nagyon magas az azt jelenti, hogy a látogató nem azt kapja, amikor a honlapra érkezik, amire számított. Pl.: A hirdetésben azt ígéred, hogy Kivasaljuk ingjét 24 óra alatt, az oldal pedig ahova érkezik, az pedig a tisztítási céged kezdőoldala, netán bemutatkozással. Ez a szám csalóka is lehet mert egy blogra ha csak azért jön a látogató, hogy elolvassa a cikket, majd kilép akkor visszaforduló látogatónak számít, de tulajdonképpen teljesítette azt, amit vártunk tőle.
CÉLOK mérése!
A legfontosabb, hogy állíts be célokat! Ezeket a különböző köszönő oldalakra érdemes megtenni, például ha azt szeretnéd mérni, hogy hányan kértek árajánlatot, akkor a „Köszönjük árajánlatkérésed!” oldalra kell beállítani egy célt. Ezt az oldalt csak úgy érheti el, ha ajánlatot kér, tehát egyértelműen mutatja az ajánlatkérések számát.
Tehát látni fogod, hogy keresőből érkező látogatók 3 ajánlatkérés, közösségi médiából érkező látogatók 8 ajánlatkérés stb. Így lesz a lehető legjobban mérhető az oldalad teljesítménye.
Hívj ha segítségre van szükséged a jelenlegi vagy új honlapod kapcsán, mert van statisztikád de nem tudod, hogy mi a hiba!