Honlaphelyzet mobilon 2015
Az átlagos mobil látogató arány
Megvizsgáltam az általam kezelt honlapok statisztikáiban a mobilról érkező látogatók arányát, hogy hiteles képet kapjak a magyarországi mobilnetezési adatokról.
2015. januárjában átlagosan minden 5. látogató mobilról jött, de az átlag elég nagy szórást takar.
Szolgáltatás típusa szerinti megoszlás
Nézzük a látogatók arányát a szolgáltatások típus szerint, az alábbi csoportokat alakítottam ki:
- Azonnali megoldást kínáló szolgáltatások (orvos, állatorvos, étterem)
- Webáruházak, kereskedelmi oldalak (építőipar, bútor, higiénia)
- Információs portálok (iskolák, főiskolák, rendezvények honlapjai)
itt jól látható, hogy a megfontolt döntések meghozatalakor inkább használjuk a hagyományos eszközöket internetezésre, mint a mobiltelefont. Ha azonnali segítségre van szükségünk, akkor minden 3. ember a telefonért nyúl.
A célközönség életkora szerint
A célközönség életkora nagy mértékben befolyásolja mobillátogatások arányát, a kifejezetten középiskolásoknak szóló oldalak esetében majdnem 50%-os arányt mutat a statisztika.
A fiatal felnőtteket célzó oldalak (tetoválás, főiskolai portál) is magasabb arányt mutatnak az átlagnál.
A felnőtteket célzó főleg kereskedelmi oldalakat találjuk az átlag alatt.
A trend folytatódik
2015-re sem esett vissza a mobilos látogatók növekedése, idén már minden 5. látogató mobilról érkezik a honlapokra. Ezt senki nem hagyhatja figyelmen kívül, akinek honlapja van.
Kiemelten fontos azoknak mobilhonlapot vagy reszponzív honlapot készíttetni, akik azonnali igény kielégítésére (orvos, étterem) nyújtanak szolgáltatást, vagy kifejezetten a fiatal (15-25) korosztályt célozzák meg a szolgáltatásukkal.
Ha nem tudod, hogy a te oldaladon milyen a mobilos látogatók aránya, akkor vedd fel velem a kapcsolatot és segítek kideríteni, sőt a mobilos megoldások elkészítését is vállalom.