Hogyan cseréld le az elavult honlapot?

Egyre többen ismerik fel, hogy ma már nem lehet életben maradni egy elavult honlappal. Most megtudhatod, hogy mire kell figyelned, ha úgy döntesz, hogy ideje lecserélned a régi weboldaladat.

Honnan tudom ha elavult a honlapom?

A legfontosabb tulajdonságok, amelyek nélkül 2015-ben elavultnak mondható a honlapod:

  • nincs mobilnézetes megjelenítés, vagy reszponzív design (a látogatóid 20-50%-a nem tudja használni a weboldaladat)
  • nincs statisztika az oldalba építve (lehetőleg google analytics és google webmaster tools)
  • nincs szerkesztő felületet az oldalhoz, amin keresztül, könnyen és gyorsan szerkesztheted a tartalmát
  • nincs frissülő tartalom az oldalon  (blog, hírek, a lényeg, hogy havonta kerüljön fel valamilyen hasznos anyag)
  • nincs közösségi média jelenléted (pl.: Facebook) és nincs beágyazva az oldaladra

Ezek a legfontosabb elvárások ma egy korszerű honlappal kapcsolatban. Az a rossz hírem, ha ezek közül akár egy is hiányzik, akkor fejleszteni kell a honlapon. Ha nem értesz ezekhez a dolgokhoz, akkor egy egyszerű kérdésre adott válasszal kideríthető, hogy milyen a honlapod:

Költöttél az elmúlt 3 éveben a honlapod fejlesztésére?

Ha a válasz nem, akkor biztos, hogy szükség volna a fejlesztésre.

Rendben, fejlesztek. Mivel kezdjem?

A felméréssel!

Ha nincs statisztika, akkor az az első hogy ezt bele kell tenni az oldalba. Még a módosítások előtt tisztában kell lennünk, hogy mi az ami jó, amit szeretnek a látogatók a jelenlegi honlapon és mi az ami senkit nem érdekel. Vétek lenne lerombolni úgy egy régi oldalt, hogy nem tartjuk meg belőle azt a mi fontos. Ehhez idő kell, azt javaslom legalább 1 hónap adatait várd meg, abból már lehet használható következtetéseket levonni.

Ha van statisztika, akkor annak az elemzésével kell kezdeni. Honnan jönnek a látogatók, mit csinálnak az oldalon.

Ha megvan, hogy milyen kulcsszavakra jönnek a látogatók az oldaladra, akkor  meg kell nézni ezeknek a szinonimáit, és egyéb kapcsolódó kulcsszavakat, amivel bővíthető a honlapra érkező látogatók száma.

Meg kell nézni a konkurenciát ezekre a kulcsszavakra, nekik milyen a honlapjuk? Milyen gyakran frissítik? Milyen a mobilmegjelenése az oldaluknak.

Tervezés és kivitelezés

Eljött az ideje, hogy megtervezzük, hogy mi marad a régi oldalból, mivel bővítjük a honlap tartalmát, hogy felvegyük a versenyt a konkurenciával. Milyen új funkciók kerülnek beépítésre, hogy fog zajlani a közösségi média kommunikáció.

Ezek után ki kel választani a megfelelő honlapmotort, ami kiszolgálja az új igényeket és feltölteni a tartalommal.

Utómunka

Be kell állítani a régi honlap megszűnő URL-jeinek átirányítását az új honlap megfelelő oldalaira. A statisztikát is át kell tenni az új oldalba. Folyamatosan figyelni kell, a a változásokat és figyelni, hogy hogyan reagálnak a látogatók az újításokra.

Solymos Tamás

Ha úgy gondolod, hogy ideje lenne lecserélni a honlapodat, de a régi webmestered eltűnt, vagy csak nem akarsz már vele dolgozni, akkor keress meg!

Solymos Tamás+36-70-621-42-80