Mobil vagy reszponzív honlap?
Ha valaki szerezné profi módon kiszolgálni az mobilról érkező látogatóit, akkor ez a legnagyobb kérdés, amit el kell dönteni. Mindkét megoldásnak van előnye és hátránya is, de ha a látogatónk igényeit tartjuk szem előtt, akkor általában könnyű a választás.
Mit jelet ez a két megoldás?
A mobil honlap esetét különálló kivonatolt honlapot készítünk a látogatóknak, amelyeket olyan funkciókkal bővítünk, ami megkönnyíti a mobilos látogatók dolgát (azonnali hívógomb, útvonaltervezés, minimális tartalmak).
A reszponzív kialakítás esettén az eredeti honlapot kell átalakítani úgy, hogy az oldal a használt eszköz kijelzőjéhez igazodjon. Ebben az esetben minden betöltődik, ami teljes verzióban is, így részletes információkat kap a látogató mobilon is. Itt szinte minden eredeti funkció használható marad.
Melyik a jobb?
Ezt abból a szempontból érdemes megközelíteni, hogy milyen szokásokkal rendelkeznek a mobilos látogatók az adott honlapon. A két leggyakoribb eset:
1. olyan szolgáltatást keresnek, amely valamely azonnali igényük kielégítésére vonatkozik (étterem, duguláselhárítás, zárszerviz, stb),
2. általuk már ismert szolgáltatóhoz keresnek telefonszámot, útvonalat vagy üzenetküldési lehetőséget.
Mindkét esetben a gyors átláthatóság és kapcsolatfelvétel a lényeg. Nagyon ritka az olyan felhasználó, aki mobilon átnéz egy teljes webáruházat és rendel is. Sokkal valószínűbb, hogy megrendelt egy terméket és annak szeretne utánakérdezni és ehhez keres telefonszámot.
A legjobb megoldás tehát még egy sok menüpontos oldalhoz is a külön mobil honlap, ami csak a legfontosabb információkat tartalmazza.
Neked milyen a mobil oldalad? Külön mobil vagy reszponzív?