Általában a telefonon történő internetezésről
A mobilon történő böngészés két fő csoportba osztható:
- 1. problémára keres megoldást a látogató
- 2. szabadidős tevékenységként olvasgat vagy tájékozódik a telefonján
A két eset különböző, de a gyorsaság közös pont
Ha oldalunk lassú, nehezen navigálható, akkor nem fog sikert aratni a látogatók között.
A látogató lehet a buszon, sétálhat vagy rohanhat két megbeszélés között. Már a helyzetből is látszik, hogy nagy valószínűséggel kevés ideje van a böngészésre, így minden elvesztegetett perc számít. A legfontosabb a gyors betöltődés és a könnyű navigálhatóság.
Ha megtalálta amit keresett, akkor a kapcsolatfelvétel leggyorsabb módja következik: telefonálni szeretne! Ha kiteszünk egy „hívjon minket” gombot, akkor ő egy kattintással el is érhet minket telefonon, így elégedetten nyugtázza, hogy azonnal kapcsolatba lépett velünk.
Ha nincs mobil honlapunk akkor a következő lépések zajlanak le:
- • Megnyitja az oldalt, ami túl kicsi ezért nagyítania kell
- • Mivel a nagyítás miatt nem fér ki a teljes oldal ezért jobbra-balra is kell görgetnie
- • Megtalálja a szükséges információt, elkezdi keresni a kapcsolat vagy elérhetőség menüpontot
- • Megvan a kapcsolat látja a telefonszámot, amit elkezd memorizálni, hogy beírhassa a tárcsázóba
- • Bezárja a böngészőt, belép a tárcsázóba és beírja a számot (ha emlékszik)
Ez a folyamat sokkal bonyolultabb és valószínűleg az első, de legkésőbb a második pontnál bezárja a honlapot a látogató.
A második esetben a látogató ráérősen cikkeket olvas, recepteket néz vagy sporteseményekről tájékozódik, itt a fő szempont arra vonatkozik, hogy az olvasás élményét megkönnyítsük, tehát semmiképp ne kelljen nagyítania és könnyen tudjon navigálni.
Ezért fontos, hogy ha már van honlapunk és a különálló mobil honlap megvalósítása mellett döntünk, akkor gondoljuk meg, hogy melyik típus lesz a mi közönségünk és ezért a mobil oldalra milyen tartalmat teszünk fel.
Te mire használod az okostelefonodat? Probléma megoldásra vagy kikapcsolódásra?